Folkhemmets reklam i bokform från Ström

Sep 11th, 2009 | By | Category: 2005-4, Notis

Jan Stolpe Montan och Jan Cederquist har ställt samman en bok med svenska annonser mellan 1940 och 1969. Volymen heter Köp!, en uppmaning som täcker både dåtidens önskemål och bokförlaget Max Ströms nutida önskan.

På närmare 400 sidor i A4-format får en nostalgiker sitt lystmäte. Man kan smått dreglande minnas Arne Tammers löfte om hans kvart om dagen, hur Gevalia marknadsförde sig före de oväntade besöken, Brylcreems betydelse för mäns skönhet och hur Hep Stars snaskade på ett bortglömt chipsmärke.

Lustigt nog finns bara en enda annons om böcker – nämligen den här ovan från Paradis håller vad den lovar.

En bok av det här slaget är omöjligt att recensera på grund av tårar i ögonen.



  Relaterade poster:
Fatal error: Call to undefined function wp_related_posts() in /home/dastnu/public_html/wp-content/themes/branfordmagazine/single.php on line 22