Smirnoff skakat av Agent 007

Sep 16th, 2009 | By | Category: 1998-1, Artikel

Nu kan Bond återigen be om en Vodka Tini, ”shaken not stirred’”, när Smirnoff är tillbaka som sponsor av nya Bondfilmen Tomorrow Never Dies. Det är en högteknologisk historia om en mediamogul som inte drar sig för att starta ett tredje världskrig för att få rubriker.

– Bond har alltid stått för tidlöshet, kvalitet och god smak, därför känns det naturligt för oss att vara med och sponsra filmen. Vi ser det som en heder att få förknippas och arbeta med en av bok- och filmvärldens meste hjältar, säger Louise Wikström, på Smirnoff i Norden.

Ett högteknologiskt äventyr

Den artonde Bondfilmen är ett högteknologiskt äventyr i regi av Roger Spottiswood. Bond spelas för andra gången i rad av Pierce Brosnan.

Filmen är inspelad i Europa, Sydasien, Mexiko och Florida. De nya kvinnorna i hans liv spelas av Michelle Yeoh och Terri Hatcher, känd från Louis och Clark.

I Tomorrow Never Dies ställs Bond mot den elake mediamogulen Elliott Carver, spelad av Jonathan Pryce, som styr ett globalt medieimperium som inkluderar världens främsta tidning. I jakten på dramatiska löpsedlar och rubriker tvekar inte Carver ens för att försöka starta ett tredje världskrig. Bara en man kan försöka stoppa honom. Bond, James Bond.

Smirnoff tillbaka vid Bonds sida

När James Bond återförenas med en gammal älskarinna, numera fru till skurken Carver, avnjuter han sin favoritdrink, en Vodka Tini. Därmed är Smirnoff tillbaka som en av de framträdande sponsorerna sedan framgången med Golden Eye som kom 1995. Förutom Bonds Aston Martin och Walter-pistol är Smirnoff Bonds ihärdigaste partner, sedan första filmen, Dr No som kom 1962. Under 1998 kommer Smirnoff att marknadsföra Tomorrow Never Dies på över 30 marknader med en budget på över 8 miljoner dollar.



  Relaterade poster:
Fatal error: Call to undefined function wp_related_posts() in /home/dastnu/public_html/wp-content/themes/branfordmagazine/single.php on line 22